Slapen tussen de wilde dieren in nieuw safariresort

Door Lisanne Davids, oprichtster Bier en Appelsap, moeder van Maxime en Xavier, woont in Utrecht.

Soms zitten er in de mail van die uitnodigingen waar je geen nee tegen kunt zeggen. Zo ook deze: een weekendje naar Safaripark Beekse Bergen om het nieuwe safariresort te testen. Daar maak je de kids heel blij mee en van een weekend geheel verzorgd weg, word ik zelf ook erg blij!

Handige aankomst
Afgelopen weekend was het zo ver! Via de post ontvingen we al een welkomstmap met daarin de pasjes voor entree. Via de website had ik het kenteken van de auto doorgegeven en via de mail kreeg ik de toegangscode tot het huisje en zo konden we vrijdagmiddag meteen het park oprijden. Geen gedoe met wachten bij de receptie tot je de sleutels hebt gekregen en het voelt gelijk als thuiskomen.

Verschillende accommodaties
Het attractiepark Beekse Bergen, wat we allemaal natuurlijk wel kennen van de safari’s die je met je eigen auto door het park heen kunt maken, had al een vakantiepark, maar daar is sinds afgelopen week een safariresort bijgekomen. Een vakantiepark helemaal in resortstijl met verschillende soorten lodges, boomhutten en safaritenten met veelal uitzicht op de wilde dieren.

beekse bergen hilvarenbeek safariresort vakantiehuis vakantiepark

We hebben dit een weekend een 6-persoons lodge toebedeeld gekregen en als we met de pincode het huisje open maken, zijn de kinderen in de wolken. Een bad, een stapelbed, safarihoedjes aan de kapstok, 2 verrekijkers en het mooiste? Het uitzicht! We kijken zo op een veld met struisvogels, giraffen en zebra’s. Het huisje is echt prachtig! Genoeg ruimte voor 6 personen. Drie slaapkamers, een eigen douche bij de ouderslaapkamer, een sauna in de aparte badkamer en een ruime living. En een lekkere buitenruimte met 2 loungestoelen en een flinke eettafel onder een overkapping.

Ontspanning
Na de ontdekkingstocht gaan we nog even een drankje drinken bij het hoofdgebouw. Restaurant Moto heeft een prachtig terras met uitzicht op de dieren. Zo zien we tijdens onze vrijdagmiddagborrel de giraffen voorbij wandelen. Hoe bijzonder! En wat me opvalt: wat is het kijken naar dieren eigenlijk ontspannend. De stress en werkdruk rondom het naderende Bier en Appelsap Festival glijden zo van me af. De kinderen spelen in de speeltuin en wij genieten even van de rust.

Pizzabezorgdienst
Vrijdagavond mogen we pizza’s bestellen. Via de app van Beekse Bergen kun je het assortiment zien en we kiezen een lekkere pizza uit. Na een half uurtje worden ze al bij de lodge bezorgd. Het is nog lekker weer en met uitzicht op de giraffes en zebra’s eten we ons avondeten op.

Zaterdagochtend genieten we in Restaurant Moto van het ontbijtbuffet. Heerlijke broodjes, gebakken eitjes, verse smoothies, yoghurt met granola. Het is er allemaal. We hebben wat moeite om de kinderen aan tafel te houden, want de overdekte speelplaats lonkt. In het weekend is er namelijk van alles te doen in het Ranger Basecamp. Zo hebben de kinderen oa gekleid, de beesten welterusten gewenst en gekeken naar de liedjesshow. Allemaal met een educatief component rondom de dieren. Heel leuk!

Het safaripark bezoeken
Dan is het tijd om het safaripark zelf te ontdekken. Mijn ouders haken vandaag gezellig aan en via de speciale ingang vanuit het resort betreden we het park. Er zijn verschillende manieren om het park te ontdekken. Zo kun je mee met de bus, de boot, een wandelroute pakken of met je eigen auto rondrijden. Wij kiezen voor de bus, want zo krijgen we ook nog leuke uitleg over de dieren en kunnen we met z’n zessen tegelijk de dieren bekijken. Er zijn 2 centrale plekken waarvandaan de bussen en boten vertrekken. Wij gaan met de bus naar de andere plek en lopen vervolgens terug.

Wat opvalt is dat het op deze zomerse dag vrij druk is, maar doordat het zo ruim opgezet is, heb je daar totaal geen last van. Langs de wandelroutes liggen ook nog klimtoestellen, zodat er volop geklommen en gespeeld wordt. De dieren hebben veel ruimte en dat is fijn om te zien. We zien o.a. olifanten, apen, pelikanen, beren, dromedarissen, leeuwen, twee netgeboren hyenababy’s, okapi’s. Er is zoveel te zien! Maar op een gegeven moment hebben de beentjes van de kinderen het wel een beetje gehad. Tip: neem een buggy of bolderwagen mee. Zit je trouwens in een kidslodge, dan zit zo’n bolderkar erbij in je huisje.

Wij lopen zaterdagmiddag terug naar het resort om nog lekker wat te eten en drinken bij het hoofgebouw. De kinderen gaan met opa zwemmen. Want ook dat is er: een zwembad, met niet teveel toeters en bellen, maar wel met een leuke waterspeeltuin.

Diner bij Restaurant Moto
’s Avonds mogen we het menu van Restaurant Moto uitproberen. De keuken heeft wat Afrikaanse invloeden, zo eet ik vooraf dahl met pitabroodjes en gaat Endre voor een Filet Africain en een erg goede Runderribeye. De kindermenu’s zijn ook uitgebreid. Je kunt kiezen uit spareribs of crispy chicken. Met daarbij frietjes, salade en worteltjes. Als toetje is er een speciale kinderbeker met een shake. Ook nu zijn de kinderen weer vaker te vinden in het Rangers basecamp. De meiden van het team weten de kinderen goed te entertainen!

beekse bergen hilvarenbeek safariresort vakantiehuis vakantiepark

Bij het huisje kijken we voor het slapen gaan nog even naar het gewandel van de dieren. Elke keer komt er weer een groepje andere dieren voorbij, dat is en blijft vermakelijk.

Ontbijt wordt bezorgd!
Zondagochtend is het alweer tijd om in te pakken, maar niet voordat we hebben gesmuld van een heerlijk ontbijt! Het ontbijt wordt bezorgd en er staat een grote tas op ons te wachten bij de voordeur. Broodjes, croissants, hartig en zoet beleg, verse sapjes en fruit. We genieten ervan! Met een ingepakte auto, drinken we nog even koffie op het terras en wordt er nog een keertje gezwommen.

7 parken inbegrepen
Met de attractiepas die bij het verblijf inbegrepen zit, kun je tijdens je verblijf in het safariresort 7 verschillende dagattracties bezoeken. Zo ook bijv. Speelland Beekse Bergen, een groot speelparadijs aan een meer. Wij dachten nog even het safaripark in te gaan voor een autosafari, maar nog voor de ingang hadden we al 2 slapende kids op de achterbank. Dus in plaats daarvan rijden we weer terug naar Utrecht.

Genieten met een zachte G
Wat hebben we een topweekend gehad. Het weer zat natuurlijk mee en daarom leek het wel alsof je op een uurtje rijden van Utrecht, je midden in Afrika bevond. We werden in dit speciale openingsweekend extra verwend en we beseffen ons dat het best veel geld kan zijn voor een weekendje weg. Maar de entree voor de parken zit er bij in, je krijgt opgemaakte bedden en een handdoekenpakket en de huisjes zijn luxe en ruim, zodat je bijv. ook opa en oma of een bevriend stel mee kunt nemen. We hebben in een weekend een heerlijk vakantiegevoel opgedaan en het is echt iets om te doen voor een speciale gelegenheid!

Kijk voor meer informatie over het resort en de overnachtingsmogelijkheden op de website van Beekse Bergen.